Projekt "Vzdělávání zástupců a zaměstnanců obcí I. typu 2018 – 21",
reg.č. CZ.03.4.74/0.0/0.0/15_019/0010271 je spolufinancován z EU

Přerov nad Labem

Perex:

Kvůli potřebě zjednodušení a zefektivnění práce úřadu se vedení obce rozhodlo pro integraci jednotlivých ekonomických agend do společného informačního systému. Elektronická databáze nahradila papírovou evidenci. Bylo využito databázové verze GINIS Express SQL. Procesy byly automatizovány čímž došlo ke zefektivnění kontrolních mechanismů pro platby úřadu. Součástí je evidované sledování úhrad pohledávek úřadu a jejich efektivní vymáhání. Realizace projektu potvrdila očekávání a přinesla výrazné zjednodušení práce uživatelů systému, tedy pracovníků i vedení obce.

Popis:

Realizace projektu vedla k propojení jednotlivých, zejména účetních agend obce, které ale mají dopad i na jednotlivé občany a souvisí s financováním obce. Vše bylo propojeno jedním softwarem, který umožňuje sdílet všechna potřebná data. Prvním krokem byl výběr vybavení softwarového a následně i hardwarového a dodavatele služeb.

Pro síťové propojení systému není zapotřebí serverový počítač. Instalaci bylo možno provést na uživatelském počítači, který musí být při práci se systémem spuštěný.

Vzhledem k tomu, že úřad Přerova nad Labem nemá serverový počítač, ale pouze několik uživatelských počítačů, které jsou síťově propojeny, byl pro instalaci databázového serveru použit jeden z klientských počítačů, který je puštěn po celou pracovní dobu. Původně nabízený systém se musel modifikovat na potřeby obce prvního stupně. Do společného systému byly zahrnuty tyto agendy: rozpočet, účetnictví, došlé faktury, vystavené faktur, objednávky, evidence poplatků, pokladna, evidence majetku, evidence obyvatel, mzdy a personalistika. Vzhledem k tomu, že do programů vstupují různí uživatelé s odlišnými oprávněními, musela být v administraci systému tato práva předem definována.

Provázanost modulů zefektivnila kontrolní mechanismy. Umožňuje lépe pracovat s daty v jednotlivých agendách úřadu. Nejvýrazněji jsou výsledky prokazatelné v oblasti provázaného sledování a evidence pohledávek, což úřadu zjednodušuje jejich vymáhání. Díky možnostem individuálního nastavení jednotlivých agend je systém schopen reflektovat i různorodé požadavky jednotlivých uživatelů. Do systému musela být nasdílena a vložena všechny potřebná vstupní data, což bylo velmi časově náročné.

Proběhla školení všech zapojených zaměstnanců jak při zavedení systému a probíhá průběžné zaškolování i nových zaměstnanců obce. Případné dotazy, které se objeví v průběhu práce se systémem, jsou řešeny telefonicky, vzdáleným připojením nebo asistencí zástupců dodavatelské firmy přímo u zákazníka.

Systém skýtá další možnosti jako je připravované rozšíření pro platbu kartou přes platební terminál.

Propojení agend obci přineslo urychlení, zefektivnění práce, minimalizaci lidské chyby při zadávání či kontrole operací. Výstupem je objem dat, která slouží obci například při žádostech o dotace, při investicích.

Projekt se umístil na 2. místě v soutěži EGOVERNMENT THE BEST 2019

 

Přerov nad Labem leží v okrese Nymburk ve Středočeském kraji. Žije tu 1200 obyvatel. Rozloha obce je 10,66 km².


Chcete vědět více?
Objevte detailně zpracované příklady dobré praxe v dalších materiálech jako jsou příručky příkladů dobré praxe, e-learning, databáze dobré praxe apod.
Vzorová obec v jiných materiálech




EGOVERNMENT THE BEST 2019 článek








Kontakt:
Mgr. Alena Bakošová - místostarostka, tel. +420 725 021 414, e-mail: mistostarosta@prerovnl.cz

Webové stránky obce:
www.prerovnadlabem.eu


Přerov nad Labem